Ahad, Mac 08, 2009

Soul Fusion, Penyatuan Jiwa? (Bahagian 3/3) - Bawa Kisah

Kata Mr WATS lagi...

"Hanya dengan LAMBAIAN aku akan melalui semua ini. Tanpa LAMBAIAN, aku tak mungkin merasai semua ini. Aku bersyukur menjadi sebahagian daripada keluarga LAMBAIAN, kerana terlalu banyak yang aku lalui melaluinya. Sehingga kini, aku terus berbangga untuk berkongsi cerita hikayat keindahan manusia yang tidak pernah melihat kapal terbang, buah epal, mahupun mengenali apa itu KLCC ini, kerana insan-insan istimewa inilah yang menyedarkan aku betapa besarnya tanggungjawab untuk kita mensyukuri nikmat yg ada. Akan terus aku ceritakan pada segenap manusia, selagi aku bernyawa, pengalaman aku ini. Juga akan terus aku angkat nama LAMBAIAN, ke mana jua, atas dasar aku berbangga, pada sebuah kelab yang telah menemukan aku, sebuah penglihatan, melalui mata hati.

Semoga coretan ini, akan menjadi sedikit inspirasi, buat adik-adik KLM di UTM. Teruskanlah bersama lambaian, kerana anda akan menikmati pelbagai lagi keindahan & kenangan, yang akan menyedarkan anda tentang erti sebenar, sebuah kehidupan & kesyukuran.
Salam kenangan buat semua adik-adik & fasi "soul fusion 1 " =)"

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Rasanya, ada banyak lagi cerita yang mampu ditulis, yang sudi diceritakan, dan yang sangat hendak dikongsi oleh tak kira supersenior, senior malah juga junior dalam pelbagai medium, tak kira blog, forum, atau bual-bual 'meeting larut malam di K9' .. errr.. ada lagi ke aktiviti berembun di kafe k9 ni? huhu..

(untuk pengetahuan yang tidak ketahuan, meeting larut malam ni berlaku apabila meeting di S01 diarahkan bersurai terutama oleh AJK Kerohanian JKM, maka 'meeting' diteruskan di kafe kolej 9 untuk hal-hal berkaitan atau pun terkait)

Selain di ruangan komen di blog, ada juga komen terus ke inbox email.. termasuklah, "kenapa la dok mengimbau-ngimbau ni.. buat rindu je.. huhu" lebih kurang gitu la ayat nya.. ya.. sebab rindu la buat imbauan-imbauan.. tak mahu la rindu sorang-sorang, orang lain pun kena rasa jugak hahaha (kejam la sikit)

Jangan kan cerita perkara yang lepas, yang tak pernah berlaku pun boleh buat teringat kelab tau.. Macam mana? haa.. suatu pagi, tengok rancangan Nasi Lemak Kopi O kat www.tv9.com, program 'Apa Khabar Orang Kampung'. Tengah syok layan sambil makan buat ceri yang dibeli di pasar Rotterdam,hehehe, "kalau KLM nak buat KM, boleh tengok contoh aktiviti diorang ni..best ni.." (KM=Khidmat Masyarakat) huhuhu.. perbualan indoor dua gadis comel.


haih, banyak lagi la perbualan spontan serupa itu kalau aku nak cerita.. hehe.. tapi payah lak nak cite, kang kompem kene tambah bahagian 4, 5, 6.. hehe..

Bukan sahaja kisah senior nak disampaikan kepada junior KLM.. Bukan sahaja kisah di luar KLM hendak dibawa ke dalam KLM, malah kisah pengalaman dalam KLM juga dibawa keluar KLM dengan bangganya, termasuk kepada bukan warganegara Malaysia dan mampu membuatkan mereka..
"waw.. that sounds amazing.. "
"owh, that make you different" (mungkin lelaki itu merujuk 'you' kepada orang Malaysia yang dikenali. Tak pe la, lembu punya susu, kasi sapi dan sape-sape dapat nama juga lah)
Respon tu aku dapat bila bercerita tentang program Soul Fusion 1.

"hey, you have a lot of games..!!"
"waw, that is really fun, how u know that?"
Ini pula respon apabila aku memperkotakkatikkan mereka dengan macam-macam refreshment yang aku belajar dari Lambaian dan aktiviti lain semasa di UTM.. haha..

Mata, hati, jiwa
Ada mata pandang
Ada hati hayati
Ada jiwa, jangan biar kosong!!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's