Rabu, Mac 18, 2009

Memoriku bersamamu..L@mbaian...

salam...saat ini..mataku masih belum dapat untuk ditutup..dan aku masih belum dapat lena untuk melayari tidurku...mungkin teringat akan peristiwa yang berlaku malam ini di depan Dewan Astana KTC..perkara yang membangkitkan semula memoriku suatu ketika dahulu...

Hujung semester dua,pastinya MT kelab adalah insan yang paling sibuk untuk menguruskan kuota pengetua bagi sesi pengajian semester hadapan...teringat ketika aku mula-mula masuk ke kelab dulu...

FLASH BACK......
jkm (pada zaman itu) masih menggunakan sistem KAD AKTIVITI yang perlu dibawa ketika menghadiri semua program kolej, dan perlu ditandatangani oleh pengerusi jkm untuk pengesahan...dan modal inilah yang digunakan oleh akak-akak dan abang-abang untuk menarik minat kami pelajar tahun 1 (ketika itu) untuk join kelab-kelab di ktc...aku gagal untuk mengingati akak dan abang mana yang promote kat aku untuk join kelab ni. Aku cuma ingat,ucapan WAK..Sdra Izwan Abdullah,Pengarah KLM ketika itu lah yang membuatkan aku terus berminat dengan KLM ni...dan yang aku dapat ingat ketika ini ada DIN MICKEY yang mempromotekan kelab ni sangat gila-gila...pastinya..kalau diorang tak promote pun aku akan masuk jugak kelab ni..sebab aku memang suka untuk beraktiviti...

Selang beberapa hari, aku terima 1 surat untuk menghadiri 1 temuduga KLM...aduhh..memang sangat terkejut sebab ade temuduga la kan....dan aku ingat masa aku berjalan di SUB untuk makan tengahari,aku terserempak dengan WAK...dan aku tanyakan pada dia 1 soalan...

"bang..interview kena pakai kemeja ye..??..kalau tak pakai camne ek..."

tu soalan yang aku ajukan pada WAK...dia ada jawab pada aku..dan jawapan diala yang buatkan aku terasa..kalau aku tak pakai kemeja mesti tak dapat join kelab...tiba hari untuk ditemuduga..aku ingat dengan kemeja putih,seluar slack gelap ala-ala MHS gitu..aku ditemuduga..aku ingat yang temuduga aku KAK NOGY...wahh...sangat senior dia pada aku..dan aku sangat teruja melihat suasana temuduga pada ketika itu..

ALhamdulillah...bila keluar senarai nama aku berjaya dalam temuduga dan telah dipilih untuk menjadi ahli KELAB LAMBAIAN MASYARAKAT...rasa seronok pun ade pada ketika itu..sebab rasa macam wahhh...berjaya dalam interview gitu...

meting pertama...aku ingat dalam DSK..(DSK sekarang hanya tinggal kenangan..)..dewan yang besegi-segi bentuknya...ramainya yang datang..boleh kata majoritinya budak tahun1 yang merupakan ahli kelab yang baru...di sudut sofa..aku ingat ade abg macha,abg apis usin,ajid,chuck dan beberapa lagi senior-senior kelab yang lain...sesi memperkenalkan diri berlangsung,kami duduk dalam bulatan tak berlapis antara satu sama lain...agenda berikutnya...membahagikan kami kedalam family-family..sangat seronok rasanya bila dapat family tuh..rasa macam nak bersaing pun ade..aku ingat aku satu family ngan UDA..hihih...kat mana la uda skang ni kan...ade ikin jugak masa tu..huhuhu...kami berkenalan dan memilih nama keluarga kami...huuhuh...masa tu aku dah rasa teruja dengan kelab baru aku yang aku ada ni..dan bila melihatkan suasana mesyuarat sekarang, semua kenangan itu pasti dan pasti menggamit kembali...

dan dengan masa yang hanya tinggal beberapa minggu untuk aku berada di UTM ini..aku terasa nak menghabiskan masa dengan mengingatkan semula segala kenangan bersama kelab yang aku sayangi ni..KELAB LAMBAIAN MASYARAKAT...

THE ONE AND ONLY KLM IN UTM....

9 ulasan:

ziraniza berkata...

abg afiq!!!!
waaa tetibe sedih sbb ayat ni huhu

"dan dengan masa yang hanya tinggal beberapa minggu untuk aku berada di UTM ini..aku terasa nak menghabiskan masa dengan mengingatkan semula segala kenangan bersama kelab yang aku sayangi ni..KELAB LAMBAIAN MASYARAKAT..."

fiza pon mcm xpercaya je xlama lg akn angkut sumer beg kuar dr utm ni huhu n akn jauh dr KLM....byk memori kt kelab.....y xmngkin akn d lupakan.....
pjla plak huhu

ayen =D berkata...

hahaha.. korang akan rasa apa yang orang lain dah rasa!! hahaha.. :P
welcome to the 'club'

memori memori gak.. sbb tu imam syafie kata, mende yg paling jauh ialah masa lampau..

ayen =D berkata...

DSK... tempat kene intiviu.. tmpat kene bambu.. tempat kene lepuk dengan surat kabar kt kepala.. tempat makan suap menyuap.. tempat kikis dinding slepas tampal hiasan utk jamuan.. tempat guling2 tgk anak mami kembali ms induksi.. tempat kene bebel dengan snior2.. tempat memperkotakkatikkan junior2.. tempat.. oo.. huhu..

AFIQ zainal berkata...

hehehhee
...ain ni...yang tu jangan la bocorkan rahsia...kumpul seposen sorang nak beli cd anak mami kembali..sangat seronok...GARFIELD>...

ayen =D berkata...

ha ah.. kmpul sorang seposen masuk dlm cap si usop.. hahaha..

ziraniza berkata...

betul2 haha kumpul sorang seposen....pastu tgk reramai... besh2..........
DSK tempat sumone y nmpk gagah tp mengalirkan air mata terharu hehe
owh windu.........

zairibaharom & ekinkhalil berkata...

yeay!!!=) (xpasal2)..haha

Kotak Hijau berkata...

haha...tgk smp pagi..jimat2

anur malati berkata...

kelab lambaian dalam memori. sampai kini terpahat indah tidak terhakis.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's