Sabtu, Februari 07, 2009

Jejak Kasih Keluarga @Lambaian (Bahagian 1/3)

Macam mana boleh keluar perkataan ALUMNI Lambaian? @Lambaian? (@Lambaian merujuk kepada, Alumni Kelab Lambaian Masyarakat secara tidak formal)

Kerana Malam 'Sedekad Lambaian Gemilang Bersama', pada tarikh keramat 7 April 2007, berkumpullah mereka yang rasa mempunyai Kelab Lambaian Masyarakat dan rasa dipunyai Kelab Lambaian Masyarakat di Dewan Alumni, UTM, Skudai dengan tema 'Black & White' yang mungkin mengambil tema sempena nama pengarah majlis malam itu, Black.. hehehe..
Aku ingat lagi, terkocoh-kocohnya katering menyiapkan hidangan atas pelbagai kesulitan lain yang malas aku nak cerita di sini. Dan aku memang tahu setiap apa yang jadi di antara katering tersebut dengan malam itu, sebab aku adalah MT Makanan (Majlis Tertinggi Program) atau nama glamornyer, 'orang dapur'. okay, tu bukan cerita utama. hehehe..

Telah dipastikan, penyambut tetamu dah sedia, dengan borang-borang yang dah disiapkan oleh orang bertanggungjawab, dan cenderahati-cenderahati yang dirancang rapi, yang aku simpan baik punyer kat rumah aku kat Melaka. Seorang demi seorang tetamu besar datang dengan ceria dan vouge. Aku kata semua yang hadir ialah 'tetamu besar', sebab apa lagi yang lebih bermakna buat Majlis Tertinggi Program kalau bukan kehadiran? Kemudian... Err.. Aku sememangnya tak mampu cerita apa yang jadi pada hidup setiap hadirin, dan juga apa yang jadi setiap saat dalam dewan, sebab aku memang sibuk di dapur dan ke dewan sekali sekala untuk pastikan aku juga ada sweet memories untuk malam itu. Antaranya;

- Rakan semeja makan simpankan makanan untuk aku yang terpaksa makan lambat sedikit. Thanks Mai, Piyah, As, Ajan
- Melayan kakak abang yang nak tomyam lebih lagi, nak nasi lagi, nak air lagi. Tak kurang juga yang nak pulangkan hidangan sebab dapat ikan lebih berbanding meja sebelah. hahaha..
- Ada game bercerita dengan menyambung-nyambung perkataan dengan tiga perkataan saja, dimenangi oleh Syed Munir yang berwajah YB masa tu.
- Tiba-tiba ada anak kecil 'berlari-lari' di depan dewan.
- Sampai lah ke sesi mengemas meja bulat beralaskan cadar putih.
- Dan kes istimewa aku, post moterm bersama katering, sampai lah ke 'meeting larut malam' dengan ahli meeting tetap di kafe Kolej 9 sampai keluar embun jantan.

Banyak sangat aku nak cerita, dan mungkin tak semua orang boleh faham, tapi itu betul-betul kenangan terindah, bekerja dengan kakak abang, kawan-kawan, junior-junior yang really enjoy every single moment walaupun saat-saat perselisihan yang membawa kepada satu hadiah iaitu lebih memahami satu sama lain. cewah...



kredit kepada Piyah


Macam mana mereka semua boleh berkumpul malam tu? Aku dok fikir-fikir lagi. Mestilah usaha ramai orang sebelum Malam Sedekad Lambaian Gemilang Bersama tu. Tapi, sebelum itu.. hehehe.. Jom!! Imbasan Kembali Anugerah Juara Lagu.. eh, silap, imbasan kembali, jamuan KLM pertama aku sebagai MT Programnya, bertemakan, hitam kuning, bersama pengarah, Ummu.

"abang Din ada contact senior-senior kan?"
"ada, ada.. Atok ada.. Akak-akak ni semua ada gak ni"
"ooo.. okay-okay... lagi ramai lagi best"
"betul ni nak ajak semua?"
"ye, kita ajak ramai-ramai.. leh kenal yang dah sakses-sakses"
"wah.. best ni.."
"ok, thanks abang Din!!"
(dialog tidak tepat 100% hohoho...)

bersambung...

*Tulisan ini adalah merujuk kepada apa yang dilalui dan difahami oleh penulis dengan segala pancaindera sempurna namun terhad. Maka, sebarang percanggahan dengan pengetahuan pihak lain adalah berkemungkinan. hehehe... *

7 ulasan:

zairibaharom & ekinkhalil berkata...

yeay!!=) best2..hehe..makanannye pn sedap2..=) congratz kak ain (org dapur) & semua MT2nye..nnt blk cnie, ain buat lg ek..hehe

ayen =D berkata...

woit.. slumber je kak ain kak ain.. takde2.. nnti ain datang, budak yg lari2 kejar belon tu anak ain.. hoho.. so, ain tak leh jd org dapur dh haha..

Adam Ruslan berkata...

Anak sape la yek yang duk kejar-kejar belon itu pada waktu tersebut. Hahah.

Sape jurufoto majlis ini? Masuk picasa tak?

ayen =D berkata...

anak sapa yer.. hahaha..
jurufoto? hmm.. tak pasti la plak.. ain dok kmpul2 sedari dulu, nampaknyer tidak la byk.. mybe org2 persendrian kot.. tp msti ada patutnyer.. klu ada, naik la gambar tu :D

Friction berkata...

Whaaa.. tak dapat menghadiri malangnya. But there is always next time! (^_^)

ayen =D berkata...

xpe2.. ada la tu nnti.. and, utk cite ni, dont wori, your watak akan cuba diselitkan dalam plot seterusnya =p

biskutrajin berkata...

er...tmpang tanye..ape ntah URL KLM picasaweb tuh?dah rmai dh ni request soh upload pic PD kat sana..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's