Sabtu, Februari 21, 2009

Jejak Kasih Keluarga @Lambaian (Bahagian 3/3)

Tercetusnya.. perkenalan.. kemesraan.. dan lain-lain an an an..totemodai suki.. doraemon..
via siber ni.. Tu bagi aku la.. Bagi yang di Skudai, KL, masing-masing biasa je jumpa rasanya.. Terutama orang-orang kuat yang menjayakan, 'Ada Apa di Desaru' (AADD), 2-3 Ogos 2007. huhu.. Walaupun aku sekadar berbincang dari kejauhan dengan teknologi internet, membantu pun sikit sangat, tapi orang kata chemistry tu kuat la.. cewah.. Bekerjasama dengan orang-orang yang banyak juga aku tak pernah jumpa lagi. Misteri gitu..

Sampailah hari yang dinanti-nanti, jumpa la satu demi satu makhluk-makhluk itu. Pengecaman dibuat hanya melalui memori yang dirakam masa tengok gambar-gambar di Friendster diorang.
"haa.. ni Ain kan.." Abang Azwar
"eh, mana satu kak Loneliness ek.." Afzan
"eh, dah makin kurus..!! " Kay.. hahaha..

Sebelum tu bertolak sama-sama dari Dataran Kempas, KTC, UTM, dan seterusnya, dari depan rumah Abang Adam. Kat rumah pengarah KLM ke-3 tu, bersama bekas timbalannya yang kini timbalan rumah tangga nya.. dok tanya Amar.. Aqil..
"katak mana katak? katak?"
"kakak mana kakak? kakak?"

maka terjadi la kekeliruan antara gambar katak dan kakak hahaha..

okay-okay, back to the topic,

Di Desaru, dengan air laut yang berombak tinggi.. beraktiviti la semua orang.. termasuk la junior-junior yang masih di UTM.. no hal lah.. Lambaian punya pasal.. muda ke.. tua ke.. (ops, senja).. layan.. Mula la keluar refreshment yang klasik yang dirindui ramai (seperti mabule ewa, mabule ewa, mabule.. twit twit twit ewa... dengan kepakan manja Abang Pilo), dan juga yang moden tak kurang hebatnya (Seperti, angkat tangan kanan gelek gelek gelek, turun tangan kanan, gelek gelek gelek dengan gelekan lentik Madi).

~ Kredit kepada Kak Ikin, dan foto oleh Abang Pilo ~


Sebelum barbeque, berlansung lah mesyuarat pertama yang agak formal, berkaitan rancangan penubuhan Alumni KLM secara rasmi. Membincangkan serba sedikit tentang tujuan, flow penubuhan, sampai la membentuk AJK Penaja Alumni Lambaian Masyarakat. Kesungguhan seorang demi seorang sangat jelas, tak kurang juga dengan ke'sengal'an seorang demi seorang yang membolehkan wujud suasana mesra walaupun baru pertama kali jumpa. hmm.. tak tau nak tulis macam mana lagi nak tunjukkan harapan, kesungguhan, dan kerjasama tu.. semua nya macam, magic.. huhu..

Lepas AADD, semakin serius la perbincangan dan tindakan tentang penubuhan rasmi @Lambaian ini, yang masih kita sama-sama doakan kejayaannya, insyaAllah... Selain matlamat-matlamat berhitam putih, tidak kurang juga tujuan-tujuan lain cuba dicapai dengan perhubungan yang tak putus-putus, seperti aktiviti membirah bersama yang pelbagai..

Aktiviti menjejak insan-insan keluarga Lambaian akan diteruskan.. Usaha gigih akan terus disokong rakan-rakan.. Sokongan akan terus ditunjukkan dengan kerjasama melalui pelbagai cara, termasuk la kewangan, idea, masa, tenaga.. Walau dengan keluarga, kerjaya, kesibukan masing-masing, masih ada ruang untuk Lambaian.. Kenapa? Aku mungkin tak faham 100% untuk orang lain, tapi bagi aku, ruang itu wujud sebab.. hmm.. i just.. hmm.. i love Lambaian.. and.. i love what i have from Lambaian.. alhamdulillah, syukur tak terhingga, Allah beri 'hadiah' ni..

Ini lah rumusan, hasil dari sedikit pengalaman, ingatan dan penghayatan AKU tentang, macam mana boleh keluarga @Lambaian dijejak.. priceless..

Sekapur sirih, sekapur tulis;
Terima kasih Abang Adam, Kak Syila, Abang Sport, Kak Ezi, Abang Black, Kak Ikin, Abang Zairi, Mai, Fizah, atas bantuan bahan dan sokongan, termasuk lah semua watak-watak yang disebut dan dipaparkan dalam post untuk tujuan mengimbau keindahan ukhuwah yang mula terjalin yang kekal sampai sekarang. Thanks buat semua pembaca dan pemberi komen dengan apa cara sekali pun. Thanks buat semua ahli Kelab Lambaian Masyarakat kerana menjadikan KLM sehingga KLM yang kini.. dan insyaAllah, @Lambaian secara rasminya nanti..
Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Yang Maha Bijaksana, sebaik-baik perancang setiap satu kejadian..

6 ulasan:

ziraniza berkata...

i love lambaian too! ^_*

zairibaharom & ekinkhalil berkata...

tahniah ain..=D gambatte ney!!jgn ghembat.. tahniah juga buat AADD..=)

PutRiMAdA berkata...

rindu la plak bila baca ni. huhuhu.. sabar la untuk next gath... (memujuk hati sendiri) walhal aku semakin sibuk...

ayen =D berkata...

hohoho.. thanks kepada para pembaca.. tak sia2 bermain perasaan semasa menulis dan aktiviti mengganggu ketenteraman yang dibuat kepada pembekal2 info dan memori silap.. huhu..

kalau ada sumur di ladang..
i tetap nak mandi kt shower.. hehe..

zairibaharom & ekinkhalil berkata...

kalo ada shower kat ladang..
i tetap nak mandi kat sumur..huahahaha

Adam Ruslan berkata...

"Terima kasih Abang Adam, ...., Kak Ezi,"

Sama-sama Ain.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's