Sabtu, Februari 07, 2009

Jejak Kasih Keluarga @Lambaian (Bahagian 2/3)

Satu demi satu SMS aku dan Ummu layan, sambil menyesakkan kepala Mai dan As juga. Ada yang tanya lebih lanjut pasal jamuan, yang bagitahu nak datang, tak nak datang, yang ucapkan "all the best", yang tak reply pun ada juga.. huhu.. petang jamuan, ada Kak Syail datang awal (ke, kakak lain? hoho), sama-sama tolong masa kemas-kemas Dewan Sri Kempis lagi.. eh, Kempas.. best best..

Berlangsunglah, jamuan semester 2 sesi 2003/04 bertemakan elegance. Tak silap aku, ada seorang senior tu datang lambat sikit. "Dia study kat Jepun diorang kata.." (ke, nak ke Jepun) "oo..eh?" aku jawab sambil dalam hati aku, lantak la siapa pun (hahaha), aku nak makan bersama orang belakang tabir (Ummu & Usop) dengan apa makanan yang tinggal. huhuhu..
Terima kasih kakak abang semua yang datang dan yang tolong menjejak kakak abang!! (aku baca-baca balik, semacam je maksud 'kakak abang' ni.. xpe, korang faham kan? hehehe)

okay, balik pada tahun 2007 balik..

Di kafe kendalian Abang Win S01, Kolej Tuanku Canselor, pertemuan pertama aku dengan Abang Azril (bersama Ecah, Abang Black dan Nabil), antara orang penting dalam mengasaskan KLM, 'Kelab Lambai Melambai' ini. Banyak yang dibualkan, dari kisah dia, zaman mewujudkan kelab, susah payah mencari duit untuk program (di saat orang ramai tak terdedah lagi dengan khidmat masyarakat), kebanggaan dia kerana kelab masih wujud (ada gak kelab yang dah pupus), dan semangat-semangat yang dia suntik dengan idea-idea dan bantuan untuk program serta keterujaan dia berkumpul dengan supersenior Lambaian. Fuh, ajaib sungguh makhluk yang aku baru kenal tu, aku tak mampu mencelah dan memotong cerita best dia yang macam-macam, melainkan dia tanya soalan kat aku!! (hehe, jangan marah ye Abang Azril) Bertambah lekat dalam hati aku, Lambaian tempat berkumpulnya orang-orang yang hebat!! Ya, hebat!!

Keyakinan dalam hati dengan kehebatan keluarga Lambaian tak pernah padam walau beribu konflik sekalipun menyiat hati aku yang kadang-kadang macam tisu pun ada juga. kuang3... Rupa-rupanya ada satu makhluk lain yang menguatkan diri, dan kuatkan hati-hati ini, UKHUWAH...!
Ukhuwah tu tak terhenti walaupun selepas hari-hari konvokesyen, Ogos 2007, yang juga dimeriahkan KELUARGA LAMBAIAN!!

~Tamat belajar di UTM bukan tamatnya ukhuwah Lambaian~

Then, sepanjang setahun aku di negara yang benderanya terbalikkan bendera Indonesia, iaitu tahun pertama aku jauh dari KLM secara fizikal, hati aku tak pernah jauh dari keluarga yang ajar aku macam-macam ni. Bak kata TV9, dekat dihati.. hehehe.. Dari kejauhan itulah, aku dapat tahu, keluarga Lambaian iaitu supersenior, senior, dan junior yang masih di UTM dok pakat nak berkumpul di Port Dickson. Pergh!! jeles, jeles..!!! Tak pat datang pun tak pe la, dapat dengar cerita dan tengok-tengok gambar pun rasa best sangat..!! gosip-gosip.. huhu.. takpe, ada jodoh, dapat la aku jumpa semua..


~Port Dickson, 29-31 Disember 2007~

Lepas tu, kemeriahan keluarga Lambaian, termasuk super-supersenior bukan saja di alam yang berpijak di bumi nyata, tapi juga merebak ke alam siber. yooohhooo!!!

Ukhuwah diteruskan, sehinggalah tercetusnya...

Bersambung...

*Tulisan ini adalah merujuk kepada apa yang dilalui dan difahami oleh penulis dengan segala pancaindera sempurna namun terhad. Maka, sebarang percanggahan dengan pengetahuan pihak lain adalah berkemungkinan. hehehe... *

2 ulasan:

zairibaharom & ekinkhalil berkata...

tahniah..epi2 semua..yeay!!=)

ayen =D berkata...

tahniah, happy.. tp perasaan yang teramat berat penulis tanggung untuk menulis.. huhu.. *touching mouching mode*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's