Khamis, September 02, 2010

Ucapan akhir Ramadhan

Salam sepertiga akhir Ramadhan buat semua warga Lambaian;
  1. daripada kumpulan pengasas Kelab Lambaian Masyarakat,
  2. barisan penggerak di awal perjuangan Lambaian,
  3. warga Lambaian yang pernah menyumbang walau sesaat mengimarahkan meeting-kelab,
  4. apatah pagi warga Lambaian yang sentiasa memperbaiki perjuangan kelab,
  5. sehinggalah kepada warga Lambaian yang masih ambil berat dengan cara masing-masing terhadap Kelab Lambaian Masyarakat, baik warga @Lambaian sendiri,
  6. mahupun adik-adik yang masih mempertahankan hasil usaha selepas lebih sedekad.

Semoga amal baik sepanjang hidup terutama sepanjang bergelar warga Lambaian diterima-Nya.
Semoga amal buruk sepanjang hidup terutama dengan nametag "saya budak Lambaian" mendapat keampunan-Nya.
Bukan amal baik & buruk terhadap masyarakat saja, tapi kebaikan ikhlas dan salah silap terhadap sesama warga Lambaian juga.




Semoga keampunan daripada-Nya diperoleh, semoga kemaafan daripada sesama warga Lambaian juga dapat diraih.

Di kesempatan ini, saya nak minta maaf banyak-banyak untuk salah silap yang nyata atau tidak, sengaja atau terbuat, terhadap semua kakak-kakak, abang-abang, kawan-kawan dan adik-adik yang saya kenal di alam nyata atau alam maya.

*******************************

Sekadar berkongsi :

Firman Allah Surah Al-Hujuraat ayat 12 yang bermaksud;
" Hai orang-orang yang beriman, jauhila kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebahagian dari prasangka itu adalah dosa, dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati? maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kamu kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang."

Umar R.A berkata janganlah kamu berperasangka (buruk) dengan kalimah yang keluar dari (mulut) saudara kamu yang mukmin kecuali yang baik.

Riwayat At-Tabrani : "Dari Haritha bin an-Nukman berkata: Bersabda Rasulullah S.A.W. Tiga perkara yang sentiasa ada pada umatku 1)Kepercayaan sial 2) Hasad dengki 3)Prasangka. Beliau bertanya: Apakah yang boleh menghilangkan dari itu (semua) wahai Rasulullah bagi sesiapa yang telah ada pada dirinya perkara-perkara tersebut? Baginda bersabda: Apabila berhasad dengki mintalah ampun, apabila berprasangka janganlah diteruskan dan apabila mempercayai tatayur hendaklah dihapuskan.

sumber : ayat Quran tu dah di-check kebenarannya, hadith tu dapat dari internet (tak usaha check lebih pun, tapi ambillah pengajarannya) Google je pasal sangka buruk tu, berlambak penerangan. Sob sob sob...

***********************************

Haaa.. ni bukan mengumpat a.k.a gosip-gosip je tau.. baru buruk sangka pun dah DOSA!! Banyak aku buat ni.. huhuhu.. Ain, Ain... Sorry you allz!!! Terutama yang aku ajak dengar sangka-sangka buruk aku, hahaha.. Semoga kita tak buat lagi ye.. Mari kita hapuskan sangka buruk kita tu..
Sangka kawan tu tak ikhlas la, sangka kawan tu saje nak glamor lah, sangka kawan tu tak berusaha 100% la, sangka kawan tu tak ambil berat dan kononnya kita lah yang usaha dan caring lebih.. sangka kawan tu do nothing padahal kita penuh penat lelah (padahal kawan tu dah all out dah) semua tu sangka buruk pe... insaf yuk~!


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's