Selasa, Ogos 31, 2010

Ain dan Modul di Lambaian - Bahagian 1

Assalammu'alaikum warahmatullah;

Tanpa menggunakan external keyboard; tulisan kali ini terpaksa menggunakan punctuation yang pelik:
; merujuk kepada koma
: merujuk kepada noktah
-- merujuk kepada tanda soal

Okay--

Jiwa meronta-ronta hendak menulis entah kenapa; tak kira lah orang jemu atau malas nak baca; aku tetap akan tulis: Sebab aku tak tau aku sempat menulis apa-apa lagi atau tidak esok lusa: Maka ada kesempatan; aku cuba untuk memberi; dengan menulis: Aku bukan meminta; aku nak memberi:

Alamak; giler seram intro: Okay; antara sebab lain; aku nak tulis juga sekarang sebab tak tahu nak buat apa: Aku di Promosi Kraf Aidilfitri di Jalan Conlay KL ni: Mak bapak aku tengah buat demonstrasi pembuatan songkok (Paling Atas Enterprise; cewah; iklan sekejap): Nak layan orang beli songkok pun aku bukan tahu tengok kepala orang nak teka saiz nya apa: Apatah lagi nak tolong cari saiz songkok berkenaan di rak yang disusun: Maka aku duduk di pangkin di luar bangunan; menikmati angin yang bertiup sambil dengar lagu raya: Biarlah adik aku yang lebih menjiwai perniagaan songkok itu yang terpacak di booth depan pentas tu: Alang-alang ada laptop dan modem jalur lebar; pantas jari klik untuk new post di blog @Lambaian; salah satu aset yang dibelakangnya bersusun pengalaman suka duka; aku bersama Lambaian:

Merujuk kepada tajuk entri kali ini; aku nak cerita tentang kehidupan aku bersama modul sejak mula aku melafazkan; "aku budak KLM":

Jawatan pertama dalam Majlis Tertinggi yang aku dapat ialah setiausaha Program Dekat Padamu 2: Besar pengalaman dan pengajaran yang aku dapat termasuklah nasihat pengarah program; abang Munir yang berbunyi "Ain jangan lupa simpan duit untuk emergency: Macam abang ni haaa; tengah kopak; sebab komputer dan motor rosak serentak" Tiba-tiba nasihat sebegitu diterima sebelum mesyuarat di kafe abang Win (S01) bermula: Hehehe: Tapi jawatan yang kemudiannyalebih menjadi jiwa aku; ialah membuat modul: Peerrrghh; jiwa tu: Dalam ayat anak-anak muda zaman sekarang; "Asal muka aku je; buat modul: Asal buat modul je; muka aku:"

*Jadi setiausaha tu bukan tak jiwa; tapi memang tak berbakat; sebab tulisan hanya aku sorang je yang paham: huhuhu: leceh! Bak kata Nabil "aku ingat tanskrip zaman bila ni"

********************************

"Okay; korang dah jumpa apa dah--"
"Ni Ain; kita ada jumpa kat internet; macam-macam modul: Kita boleh tengok sama-sama; then pilih"
Sambil si gadis manis bernama Hasnizom menghulurkan sebebat kertas yang tercetak banyak tulisan:
"Wah! Terharu aku; banyak betul"
"Kita tak tahu nak pilih; kita print je semua"

"Okay; tak pe; meh kita tengok sama-sama"


"Haaa; yang ini best Ain: Boleh buat ice-breaking: Nama dia BINGO card"

"Ah ha"
Dalam 4; 5 orang gadis juga mengelilingi timbunan kertas itu dan duduk berbincang; di surau KTC:
"Abang Din mana--"
"Entah; belum sampai lagi"
jawab aku sambil berdeghau darah (ni perkataan universal satu Malaysia kah--)
"Rasanya nampak dia kat bawah tadi" Surau berada di tingkat atas bangunan S01:
"Owh ye ke-- Haaa cepat-cepat; at least ada sikit hasil sebelum dia sampai"
aku mencadang dengan nada cemas: Apsal entah takut sangat aku dengan orang tua yang dipanggil abang Din tu:

Aku masa tu sedang memikul tugasan pertama aku berkaitan modul dalam Lambaian sebagai Ketua Khidmat Pendidikan bagi Program Wawasan'05; sebuah program anak angkat; dibantu beberapa gadis batch Haszni (2005) dan seorang senior iaitu abang Din: Selain terlibat dengan Majlis Tertinggi program Wawasan'05; aku secara khususnya perlu menguruskan satu slot khidmat pendidikan di sebuah sekolah rendah yang satu-satunya terdapat di Kg Tanjung Resang itu:

"Aku tak pernah buat modul" mengeluh dalam hati; tanpa membantah tugasan diberi; apatah lagi mengada-ngada menagih simpati senior untuk tunjuk ajar daripada A B dan C:
"Tapi aku pernah jadi fasi" memotivasikan diri sendiri tanpa meninggi diri depan orang lain:

********************************

Sedutan bahagian akan datang;

1-Modul paling bodoh aku pernah buat - Kasih Dikasih
2-Modul khidmat pendidikan program Metamorfosis
3-Modul & ketua fasi program Road to Glory
4-Kelahiran program Soul Fusion
5-Majlis Tertinggi Kelab : Unit Modul & Aktiviti - Aku jalan-jalan cari program
6-Dulu aku dan modul Lambaian; sekarang aku dan 'modul Lambaian'

Haih; entah selesai berapa bahagian lah nampaknya kan:

** Aku selesai menulis jam 2:30 pm; 29 Ogos; sambil dengar dendangan live lagu Pahlawanku rentak Melayu Asli:


6 ulasan:

Unknown berkata...

Kenape ko takut dgn org benama Abg Din.. Garang sangat ke dia tu..

ayen =D berkata...

garang ar; sebab tak pernah jmpa orang yg sound2 dengan tegas sangat sepanjang hidup; yg pertama org bernama abg Din la: hahaha:

Unknown berkata...

o0o0..baru tahu...
Tapi mungkin dia sound bertmpt and kena pada waktu nya....huhu

ayen =D berkata...

tak kata pun tak bertempat dan tak kena waktu what...
hahaha...

Tanpa Nama berkata...

aku menanti karangan ko yg seterusnya..haha..pasal krgn pertama ada name aku..jd aku suke..

-nabil-

ayen =D berkata...

owh nabil, thanks la menanti.. insyaAllah siap report budak2 ni aku tanda, aku update la.. ahaha reward for diri sendiri..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's