Rabu, Ogos 18, 2010

Iftar di JB + Simbiosis V + SBL di Batu Layar

Bismillahirrahmanirrahim;

Belum terlambat rasanya untuk jawatan kuasa Pertubuhan Alumni Lambaian Masyarakat mengucapkan kepada warga Lambaian semua; Selamat Menyambut Bulan Ramadhan; semoga Ramadhan dihiasi dengan pelbagai kemanisan dalam kehidupan =) Daripada manisnya kurma; kuih lopes; air tebu dan bubur jagung; kepada manisnya suasana berbuka bersama keluarga dan kawan-kawan; sehinggalah kepada manisnya perasaan tenang beribadah untuk Pencipta:

Rasa memang nak menulis macam-macam: Tapi nampaknya tulisan yang paling senang nak dibuat ialah tulisan berbentuk laporan: Terbaru; iftar bersama warga @Lambaian dan adik-adik Lambaian yang di UTM Sabtu lepas (14 Ogos); di Johor Bahru: Diuruskan oleh kak Syila hebat kita: Warga @Lambaian yang berkumpul di Dataran Kempas seawal 5:40 petang dalam keadaan hujan lebat: Sejooookkk::: Disebabkan hujan lebat tu; kereta-kereta yang ada berpecah ke blok adik-adik dalam KTC untuk menjemput mereka; ala-ala diva gitu korang ek: Kemudian sampailah di tempat yang dituju; pegang je pinggan; azan pun berkumandang: Berbuka lah aku dan adik-adik kereta aku dengan buah betik yang ternampak dek mata:

Ini satu-satunya gambar yang dirakam di D'Terrace; tetapi bukan Shafiq yang berada di belakang lensa sebab Shafiq ada dalam gambar: Alah; Shafiq jurukamera tetap Lambaian tu =D Shafiq ada juga letak dalam blog nya (boleh klik tengok); Aku rasa; kalau tak rugi pun; mungkin tuan punya kedai kurang untung dek kesungguhan manusia-manusia ini makan: Memang syok lah makan ramai-ramai =) Dah makan selepas separuh masa pertama pun; Ain Lee cakap "rasa macam belum makan apa-apa lah kak Ain": Apa lagi; makanlah lagi: Ada yang aiskrim potong sampai 5 pun tak da hal:

Semoga kemeriahan berbuka puasa dapat dirasa juga oleh warga KL yang dikelolakan oleh Ainun (KLM batch 2004; sama dengan aku) minggu ini; insyaAllah =)

Weekend sebelum tu pula; program Simbiosis V di Hutan Rekreasi UTM merangkap resort rasmi KLM (6-8 Ogos): Dengan penuh kegembiraan dan ketenangan; aku datang walaupun tak 100%: Paling aku suka untuk ingat ialah semasa wargame: (Macam biasa): Mood nak main masa tu memang kurang; maka aku jadi pemerhati tegar bersama kak Syila; Elya dan Fizah: Scene paling menarik ialah Ratu War Game beraksi iaitu Roza: Aiseh; sangatlah tak boleh nak tulis sebab scene itu sangat menarik =p Jangan marah:

Alamak; Lambaian kah ini? Lambaian gambar serius? Aku pulak bukan main bersimpuh: Aaarggh kecelaruan identiti agaknya sekejap: Apa pun Budin kat belakang tu tetap spastik; ada gang dengan Ijat: Haih; adik-adik: Comel pulak mengenangkan diorang ni panggil aku kak Ain; kak Ain: muda setahun dua je pun: hahaha:

Haaa: rekod yang dipegang oleh batch 2003 (batch aku) iaitu memiliki peserta untuk program pemantapan (masa tu dipanggil program Induct sempena dengan sekali gus induksi untuk satu program khidmat pendidikan) seramai 14 orang telah dipecahkan dalam Simbiosis V ini: Sebabnya; kali ini peserta seramai 12 orang! Waw! Rekod batch aku dah pecah! Peserta Simbiosis sikit ni; ada hitam; ada putihnya; pandai-pandailah campur-campurkan supaya jadi seindah warna pelangi: ye tak?
Apa-apa pun; all the best semua terutanya pengarah Nadia; ketua fasi Haziq dan kem kom Aizat: Thanks buat aku yang tak sedar diri nak menyemak kat program korang ni seronok=)

Okay; rewind lagi: 1 Ogos; Ahad; berlangsungnya program Mesra 9 yang pengurusannya diketuai oleh Abang: Tengok; senior pun panggil dia Abang tau: Kali ini Mesra 9 berlangsung di bawah masjid (MSI): Ye lah; tempat kita ambil exam dulu-dulu tu: Sebab? Hujan: Tapi memang sweet; bak kata abang Azwar; "kita kembali mengimarahkan masjid macam zaman Rasulullah": InsyaAllah =) Tapi tu lah ku tunggu-tunggu; tak nampak-nampak sebarang gambar semasa program Mesra 9 ni: Takpe lah lain kali ya: Haih; sebenarnya habis program Mesra tu aku teringin nak menulis dan kaitkan dengan Mesra 4 yang aku join dulu (eerrr yang ke-4 ke ek?) Tapi tu lah; tak sempat aje: Lain kali insyaAllah: Yang penting; makan-makan selesai program tetap sempat: Makan McD KTC (dan dan KTC ada McD kan) bersama adik-adik yang sudi selepas siap kemas-kemas barang program:

Haaa; sebenarnya aku pergi lambat program Mesra 9 (sebagai pemantau je pun) sebab bangun lambat: Sebab? Sungguh-sungguh mengerah tenaga untuk bersuka ria hari sebelumnya di Batu Layar: Wallaweh!

31 Julai 2010 menyaksikan manusia-manusia yang berendam lama dalam air laut yang cantik dan nyaman di Batu Layar; Johor: Kali ke-2 ke pantai Batu Layar tak menghampakan walaupun port kali ni agak berbatu: Dapatlah aku hadiah kat kaki kiri aku ni kan: Tak pe: Walaupun pedih ku tahan Jebat! Gambar di atas menunjukkan aktiviti permainan "if I go to the moon; I will bring...." Serius; inilah operasi berendam dalam air laut paling lama aku pernah buat:

Okay lah; kalau rajin; wujudlah laporan penuh: Kalau tak; tunggu cerita lain je la =P

Selamat berpuasa =)

4 ulasan:

~ fiza berkata...

thanx ain update hehe

dan hasil dr wargame simbiosis mlm itu, thn depan en.acu aku nk join main skali hehehe suke aku...hik3

ermmmm...mane pegi penulis2 laen ni? busy ye hehe

ayen =D berkata...

aku ni update mcm berbuka puasa rasanya.. seronok.. tp tak tau la org yg baca seronok ke tak.. thanks la baca dan komen ye fizah..

en acu sangat sporting! silap2 tak psal2 dia excited tahun depan dia jadi hero wargame ahahaha

penulis-penulis lain entah la.. nk tnya, masing2 dah besar.. hahaha tiba2 kan aku ni..ops..

~ fiza berkata...

hahaha mcm2 r ko ni...

xpe2...teruskan menghapdate...aku suke je baca hehe

ayen =D berkata...

thanks fiza

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's