Isnin, April 05, 2010

Wawasan'05 ; Passion (Part 4)

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalammu'alaikum semua...

Alhamdulillah, cukup lagi 10 jari ini untuk menari hip-hop di atas papan kekunci bagi menyempurnakan kehendak hati yang hendak menulis, serta keperluan jiwa yang menganggap berkongsi pengalaman itu satu amanah. Terima kasih Allah atas kewarasan dan kelancaran yang Engkau beri. Terima kasih Allah atas setiap pengalaman yang Engkau hadiahkan kepada aku melalui insan-insan terpilih dalam Lambaian ini. Sebab pengalaman itu paling tidak pun, sangat mendewasakan akal dan hati ini.

Mengalami satu tempoh masa bila tenaga fizikal, ruangan minda, hati dan jiwa ini ditumpukan untuk menjayakan sesuatu matlamat sangat tak boleh aku lupa. Nak nak bila matlamat itu dikongsi dengan ramai orang, yang bukannya kenal selama 10 tahun, tapi cuma 1 hingga 5 tahun saja. Dari mana datang keserasian matlamat itu? Dari mana datang kekuatan untuk sama-sama meneruskan tumpuan itu? Dari mana datang ketabahan menghadapi semua cabaran dalam perjalanan itu? Aku pun tak tahu. Bila duit poket kering, tapi tanpa ragu-ragu dikeluarkan duit dari poket sendiri yang lain semata-mata untuk 'gerakkan' perjuangan itu, dari mana datang kesanggupan itu?

"We have the same passion."

Aku rasa itulah jawapannya, yang baru sangat aku dengar daripada abang Sport semasa program Star yang lepas. Abang Sport ditanya "Apakah benda ter baik yang abg sport dapat dari KLM?" dan jawapan lengkapnya ialah, "Jumpa dengan orang yang sama passion... susah tu.. background lain... tapi semangat sama.."


Tak mustahil bila semua kesanggupan sama-sama dalam setiap langkah dalam menjayakan Wawasan'05 akhirnya menyaksikan tangisan terharu tuan pengarah apabila ucapan di depan warga Lambaian di DSK tiba-tiba terhenti. Bukan tangisan selepas selesai program, tapi sebelum program bermula!

Ops.. ini bukan rahsia kan?

"Terharu sebab tak sangka benda itu (program) akan jadi. Susah-susah, akhirnya jadi juga programnya", jawapan terus daripada tuan punya badan, baru kejap tadi.

Maka, terlerailah persoalan di kepala beberapa manusia yang masih runsing kenapa tuan pengarah berhenti berucap masa tu. Bukan sebab semput ye..

Peace!

4 ulasan:

ikien aizad berkata...

pengarah start nangis bile sebut nama rumet dia,kan?

ayen =D berkata...

wallahu'alam..

siapa rumet dia?

wah.. suuuheeetnye.. ngeh ngeh ngeh..

~ fiza berkata...

rumet dy a.black ker... sbb klu seingat fiza y long term memory lost nih hehe enchik pengarah nangis terharu ms dy sebut nama a.black hehe

ke salah ingatan hahaha

ayen =D berkata...

hahaha.. dh dh.. nanti kita panggil doraemon tolong..

yg penting..

we have the same passion..

(tiba2)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's