Rabu, April 14, 2010

Simbiosis 1 : orang hilang

kisah ni berlaku semasa simbiosis pertama
pengarahnya En. nabil...tempat kejadian of course hutan kesayangan KLM

malam tu malam untuk berjalan merentas hutan seorang demi seorang....
urusetia pun pilihlah tempat-tempat yang strategik untuk memantau adik-adik agar tak sesat ke pangkal jalan sambil tugasan tambahan mengusik hehe

dalam hutan di balik pokok-pokok...adalah dua manusia memakai tudung bersembunyi dan mencari-cari idea bernas mengenakan setiap peserta yang lalu....

suara-suara sumbang ajak bermain, marilah main dengan akak dik, akak tak ada kawan ni.....minta tolong, tolong akak dikkk........dan macam-macam lagi yang hasilnya bolehlah di banggakan...dengan segala macam ayat keluar, ayat kursi, al-fatihah, selawat, dan di baca dengan sekuat-kuatnya
tidak di lupakan juga ada yang menghampiri untuk bermain bersama...

di akhir-akhir rancangan, timbul idea yang agak kurang bernas dari kepala - sorok seorang peserta!! siapa entah nama adik tu, lupalah....partner ingat tak? roger-roger...
idea penyorokan ini hanyalah timbul semasa di hutan, jadi urusetia lain tidaklah tahu menahu termasuklah en pengarah

dan akibatnya satu kekecohan berlaku....pengarah dan urusetia kelam kelibut mencari adik yang hilang itu....dan apabila di beritahu yang adik itu di bawah jagaan kami, padan muka kena marah haha memang tak boleh lupa kena marah tu, tambah-tambah dengan abg otai itu...

AND....bola itu bulat....next yearnya masa saya pulak incharge, memang hilang betul-betul seorang peserta ni...adoila....masa tu perasaan tidak dapat di gambarkan dengan kata-kata...
on the spot nabil ckp.... "ha, mcmni la aku rasa thn lepas"

tanya orang di belakang budak hilang, dia kata tadi ada di depan saya....hah sudah.. mana pula budak ni pergi..
a.afiq cakap ' aku mcm nampak orang berjalan terus ke hutan satu lagi'
bantuan-bantuan kecemasan telah dikumpulkan, orang-orang kuat sudah bersedia untuk misi mencari dan menyelamat ke hutan yang satu lagi itu,

alih-alih muncullah si adik yang hilang itu..........

fuh masa tu, bersyukur sangat-sangat dia telah kembali..... nasibku baik, pandai cari jalan balik.....kalau tidak......tak tahu lah apa yang jadi...

p/s : apa yang saya terbuat main-main pada pengarah Simbiosis 1, di bayar cash =)
niat untuk bersukaneka, tidak ku sangka buah cempedak menjadi nangka
PEACE!!

Ditulis secara ikhlas oleh fizah

8 ulasan:

ayen =D berkata...

adakah aku partner yg dimaksudkan?
dan.. klau ye..
adik yang hilang itu adalah shafiq.. adalah salah seorang MT KLM sekarang..

adik yg cuba disorokkan pula adalah.. hanim (ke nama dia lain?).. aku kenal lah dia tapi.. hehe..tolong2..

ayen =D berkata...

eh, yg cuba disorokkan tu, Lina kot..

ayen =D berkata...

sambungan.. lepas tu, ecah hilang.. hahaha..

an_nasr berkata...

yang 1st tu namaenye nina, tahun 4 da sekang, batch atiqah bad, ayuzi..

yang 2nd tu syafiq..

jgn lupe nye untuk kisah ecah ilang..

cite eh bagaimana aufa, nad n MT lain kelam kabut cari ecah...

time tu syafiq da jumpe n ecah n sorang lg ilang..

*~ eLiEnZ 87 ~* berkata...

hahha, tyme tu eh>? sy sebagai peserta, pastu tensi sungguh.. leh plak la ada yang hilang.. dah la xleh wat men2 kat hutan.. hehe, apa2 pun, MT berjaya bikin gempar

~ fiza berkata...

ko la partner y aku mksdkn ain haha
nina y pakai spec tu ek...
syafiq mmg aku ingat smpi bila2 r.... hehe
aahlah lupe plk kisah ecah hilang hehe
org laen la plak cite hehe smbungan cpt....

ayen =D berkata...

haih, kalau kau seru untuk sambung cerita, aku mmg anytime.. tp keje yg tak siap lagi ni tak dapat diselamatkan pulak.. hahaha..

nak sambung ker?

hahaha..

ha ah, syafiq aku ingat..
"syafiq mana?"
"syafiq hilang bendera ek?"

~ fiza berkata...

haha syafiq mmg sinonim dgn hilang kn...

aku seru nih...smbung2... aku nih long term memory lost haha tu y x ingat nama nina tuh, tp partner subahat kita mnyimpan nina tu a.black kn...
nk letak tp ingat2 lupa so xletak
ke aku salah hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's