Selasa, Mac 30, 2010

Ain teringat .. (Bahagian 2)

Sebenarnya...

Sabtu dan Ahad lepas aku bersama-sama dengan keluarga Lambaian di Kem Kaizen, Gunung Pulai sempena program Star V 07. Fuh.. dah 7 dah..
Slot akhir, di tengah hari Ahad lepas membuatkan aku benci...!
Benci Abang Azwar dan Abang Sport. Benci sangat!

Aku tiba-tiba rasa sangat faham dengan kenyataan kak Aina dalam komen-komennya untuk kebanyakan tulisan aku di blog ini yang berbunyi lebih kurang "benci Ain, buat kita terkenang cerita dulu-dulu!"

Aku perhatikan muka seorang demi seorang di kem Star V 07 tengah hari itu. Berusaha aku ingat nama, asal, peribadi dan cara nak masuk dengan adik-adik yang kebanyakannya kali pertama aku kenal. Senior pula, kenal atas nama Alumni Lambaian membolehkan aku rasa seronok sangat selain dapat belajar macam-macam. Alhamdulillah aku bersama mereka.

Aku ale-ale teringat warga Lambaian yang sama-sama dengan aku, suka duka semasa aku BERTATIH dalam dunia Lambaian. Para senior semasa aku bergelar junior Lambaian di UTM, dan teman-teman yang seangkatan.

Bila Abang Azwar sebut "jangan tinggalkan kawan-kawan kita" tu.. Ntah.. bercampur baur perasaan. aarrghh...!!

Haaa.. itu lah puncanya.. Punca lahirnya post "Ain teringat..." Senti betul..
Rasanya, kalau ada Kak Ikin dan Kak Aina depan mata, mesti dah peluk dah.. Sebab itu la dua orang kakak yang banyak ada di sisi semasa zaman bertatih eh ah eh ah dalam Lambaian.. ngeh ngeh ngeh..

Kak Ikin selalu berwatak comel.. Walaupun selalu boleh makan hati sebab orang asik kenakan dia je, dia tak de pulak serik nak hang out sama-sama. Daripada buat persiapan program, ajar refreshment, dengar masalah gaduh sana, kecik hati sini, semua dia dengar dengan muka comel dia.. Bukan dengar je, bercerita pun best. Suka je berborak-borak dengan kak Ikin, sampai boleh stay up sepanjang malam dalam khemah semasa program Yahoo! (yang pertama) di Nur Lembah Lenggong. Hal kelab, hal keluarga, hal hati dan perasaan, boleh je kak ikin masuk.

Yang mengongnya, bila azan subuh je, kami diam dalam khemah. Tak bercakap masa azan kan. Ale-ale tertidur. Subuh bapak gajah.. hahaha..

*Ini lah khemah yang dimaksudkan. Khemah ini juga didiami oleh Piah, rakan sebatch aku dalam Lambaian yang sekarang bekerja di Sime Darby.. waaaaauu..*

Kak Aina pula, ciri sangat kakak-kakak, tapi semacam sikit. Dia suka membebel. Kah kah kah.. Tapi kalau tak membebel, itu bukan kak Aina, atau kak Aina sedang diserang demam, mahupun alergi. Kan kan kan..? Kak Aina jenis yang suka menasihat, menegur, pada masa tersebut. On the Nadzrul! (ahahaha...) Tak de sipi-sipi. Senang aku nak faham. Tapi tak de la terasa sangat pun. Rasa disayangi je.. hehehe..

Ada pesanan paling ingat, masa induksi program Wawasan'o5, masa tengok filem Anak Mami Kembali ramai-ramai di Dewan Sri Kempas. Masa tu ada part shila mambo (kot, nama dia), marah suaminya (dah arwah dah pelakon tu) garang-garang sampai suaminya takut.
"Hisy.. tak baik dia.. Jadi isteri orang nanti janganlah kita buat laki kita macam tu.."

*haaa.. tengah bebel la tu.. hahaha.. slot di rumah anak yatim semasa program Wawasan'o5. Fizah berkata "haih, kak Aina ni, apa la dia cakap banyak-banyak kat adik-adik, bukan nak tolong aku angkat paper bag ni.."*

*Gambar bonus. Program Wave'05, ala-ala pemantapan KLM, di Hutan Rekreasi UTM. Watak utama dalam gambar, kak Aina bersama Afzan, my another sis"

Ada jugak kakak-kakak lain yang menyumbang kepada diri aku hari ini. Macam kak Roza. Kak Roza, a.k.a Sailormoon Lambaian mula-mula kerja dengan dia, masa program Dekat Padamu 2. MT Cenderahati kalau tak silap. Maka teringatlah sesi membungkus hadiah di DSK. Masa tu ada kak Hanum yang cantik sekali dan Mai.
"Haih, nak balas mesej tak boleh sebab tak de kredit dia ni.." Aku pun tak ingat siapa cakap, dan merujuk kepada siapa.
"Apa dah.. handphone mahal-mahal, kredit tak de.. Baik jual handphone, beli topap!" kak Roza sound.

Errr.. kalau kak Roza lah kan.. Aku macam dok ingat part-part sengal je.. hehehe.. Patutlah dapat anugerah Slumber Girl masa satu jamuan dulu!

*Program Wawasan'05. Entah apa yang kak Roza dan kak Aina kena ceramah ntah, sampai terdiam.. hohoho*

Seorang lagi kakak Lambaian yang slumber, kak Is.. Haaa.. ni memang slumber habis.. Dia senang-senang je masuk borak-borak, main-main, buat lawak.. Memang happening lah dia ni. Paling ingat, masa kat Program Sayang di Sayang, KP di SMK T Tanjung Puteri. Main bola tampar (suka rasmi Lambaian, tapi aku tak pandai-pandai main). Fasi lawan adik-adik. Kami kalah teruk! hahaha.. Tapi..

Ala.. tak jumpa pula gambar kak Is.. hahaha.. Nampak sangat tak reti duduk diam untuk ambil gambar.. ngeh ngeh ngeh... (siapa-siapa ada gambar? please..)

*Eh eh.. seorang lagi.. Kak Fara! (tengah-tengah). Sila abaikan jejaka-jejaka background tu yer.. hehehe.. ni juga program yang sama, di rumah anak yatim semasa Wawasan'05*

Bersambung...

***************************************************************
Sebenarnya, intro post ini telah ditulis terlebih dahulu sebelum Bahagian 1.
Kakak-kakak ku semua.. Muuaaaahhh...!!!!

5 ulasan:

MrsNotSoCool berkata...

hahahahahaha

saja je tau ain ni.. siap blh bagi message kat fb tuh..

"Rasanya, kalau ada Kak Ikin dan Kak Aina depan mata, mesti dah peluk dah.." peluk sambil mengongoi nangis ahahhahaha

ok, i terima la kak aina = bebel

sekali lagi benci la ain ni.. :P

noorafzan.blogspot.com berkata...

Ain..
rindu kat kamu gak..
one fine day akan kuterjah kamu dan lambaian di UTM.
Boleh masuk suka2 ke dalam tuh skang..?
pak guard sengal macma dulu tak?
haha~

Roza Yusoff berkata...

huh...mengomel upanye bdak ni
tp best gk sbb pic2 tu xde dlm gerobok i la...btw aina konpem mn bleh lari dok pok pek 100x...abes la arissa

~ fiza berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ayen =D berkata...

apa yg fizah cuba tulis dan dipadam tu? heheh sibuk je aku kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's