Jumaat, Oktober 22, 2010

9-10 Oktober 2010 : JB-KL-Shah Alam-Klang-Ayer Keroh-Jasin-JB

Bismillahirrahmanirrahim

Laporan membirah datang lagi! (Sila baca dengan nada "Tora datang lagi!")

8 Oktober lepas; selepas tidur selama 2 jam; aku akhirnya berjaya menghidupkan enjin kereta jam 7:15 pagi untuk ambil Kak Syila yang selang beberapa baris rumah saja dari rumah sewa aku: Hentian seterusnya adalah di bawah bumbung Masjid Sultan Ismail; UTM; untuk mengutip Aemi dan Abang Din: Kami pun bergerak keluar dari tol Skudai jam 8 pagi; lewat 30 minit dari tentatif cadangan; bersama-sama dengan Mai:

Hentian pertama; Ayer Keroh- Sebab-- Hmm-- Malas nak cerita panjang: Dipendekkan cerita; kami berlima menyumbatkan diri ke dalam kereta Mai pula keluar dari tol Ayer Keroh menuju puncak! Ops; menuju KL:

Ke kenduri kahwin abang Wan! Owh yeah!

Okay; itu bukan kenalan lama aku: hehehe: excited je over: Itu adalah senior Lambaian yang pertama kali aku; Mai dan Aemi jumpa: Jauh lebih muda lah kami ni katakan: Nasib baik Abang Wan kenal Abang Din dan Kak Syila: Kalau tak-- errr-- kalau tak kami dah makan dah pun:

Eh; lupa; kami telah mengutip abang Sport di hentian Serdang sebelum tu =)

Kat majlis abang Wan kan; ada sepasang pengacara majlis: Masa diorang tanya "ada tak kawan-kawan pengantin lelaki?" Kami teruskan makan tanpa menghiraukan mereka: hahahaha-- Kami low profile; tak suka mikrofon atau kamera (sedikit dusta)--

Gambar dengan pengantin? Alamak! Not with me! Someone help!

Lepas tu kami menghala ke Shah Alam; tak sempat tengok abang Wan and his sweet wife bersanding:

Dan; "kami dah sampai!!!!!"

*gambar bersama pengantin paling ramai yang aku boleh jumpa*

*Arissa!!!!! Sila abaikan kak Aina yang tidur hahahaha*

*gadis-gadis manis bersama suami orang merangkap DJ hari kejadian*

Sudah; cukup! Cukup! Gambar-gambar lain cari dalam mana-mana akaun Facebook ya: Meriah sebab jumpa ramai orang (ramai lagi yang tak de dalam gambar ni): Paling dirindui; my lovely sister; kak Aina: Last jumpa masa dia bergelar pengantin perempuan: Ini jumpa bila dia dah bergelar mama kepada Arissa! Arissa yang sangat pandai!

Okay; di bawah ini adalah plot yang agak penting: Plot di mana abang Din dengan yakinnya nak bergambar membuktikan itu hadiah daripada dia dan Aemi: Yakin; ya; yakin itu penting:

Dengan panas terik itu; sikit lagi; sikiiiiiit lagi; kami akan sampai ke khemah: Ya; khemah: Di depan sebuah rumah: Khemah rumah terbuka; bukan khemah kenduri kahwin abang Zairi!

Dengan tenang; masuk kereta semula; menuju ke arah yang ditunjukkan oleh seorang uncle: Juga dengan yakin: Ya; uncle itu yakin!

Ale-ale; uncle itu pun salah tuju: Aiseh:

Takpe; di kalangan kami tetap ada jodoh dengan uncle tu: Akhirnya mereka makan semeja dengan uncle itu: 1 Malaysia!

Kumpul punya kumpul; akhirnya cukuplah rombongan cik kiah: Kami sampai di rumah Zul & kak Liza lebih kurang 5 lebih: (kot)

Apa yang dibincangkan di ruang tamu rumah Zul ni? Sampaikan pisau yang menghala ke abang Sport membuatkan kakinya tidak mampu bersila dengan sempurna? Petang dan malam 8 Oktober berakhir dengan mudah ke? Apa lagi agenda membirah dan profesional pada 9 Oktober sampai aku hanya dapat masuk ke rumah sewa aku di Johor hanya selepas 6:30 petang?

Nantikan sambungannya ;)

6 ulasan:

MrsNotSoCool berkata...

dang, banyak2 gmbr ini paling lawa tapi takpe.. mata tidur janji anak dan laki perfect.. takpela diriku tak menyerlah hehehe

ainnnnnnn..tarak puas jumpa..

dan makan kat umah zairi sedappppp mcm biasa tak penah malu nak tambah dua kali.

~ fiza berkata...

ala...lg satu part membirah y xdpt d ikuti hehe
8 oct ke 9 oct ain?

arissa dh besar kn...chumill hehe

Adam Ruslan berkata...

Nak mengucapkan tahniah untuk kedua-dua pasangan pengantin.

Semoga semua ikatan perkahwinan tersebut kekal sehingga ke akhir haya dan perjalanan di alam rumah tangga dipermudahkan.

ayen =D berkata...

Kak Aina, tak de gambar akak yang lain la.. hehehe.. maklumlah, berborak kita sampai tak ingat nak amik gambar :P

fiza, takpe2, beranak siap2 dlu, nanti kita jmpe, bawa baby yg dh pandai ketawa bila aku main2, dan pandai nangis bila aku gertak hahaha

oo.. 9 & 10 oktober sebenarnya ek.. ehehehe..

terima kasih abang adam untuk ucapan.. ops.. bg pihak ;)

Unknown berkata...

Picture aku tu.. adalah nk try setting la..huhuhuhu

ayen =D berkata...

hehehe.. ye la abg din.. jgn huhuhu nk sedih ye.. gurau je =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's