Khamis, November 04, 2010

Sambungan : 9-10 Oktober 2010 : JB-KL-Shah Alam-Klang-Ayer Keroh-Jasin-JB

Sedutan episod lepas ...
  1. Dari rumah sevva, (okay, masalah keyboard hari ini ialah tiada huruf double U) ahad pagi-pagi.
  2. Berkumpulnya Mai, Kak Syila, Aemi, abang Din, aku dan abang Sport di Serdang.
  3. Ke majlis kenduri kahvvin abang VVan dan isteri di KL.
  4. Ke majlis kenduri kahvvin abang Zairi dan isteri di Shah Alam.
  5. Ke rumah Zul dan isteri (kak Liza) di Klang.
Episod 2...

Hahaha.. ala-ala sinetron atau slot drama bersiri di petang hari, macam Chinta (oh tidak! Aku tersangkut dengan cerita Chinta! Bukan sebab Fasha Sanda, tapi sebab Azlina Pa'vvan, penulis skrip.. okay, sebab Adi Putra juga hehehe..). Ada episod-episod bagai...

Apa yang dibincangkan di ruang tamu rumah Zul ni? Sampaikan pisau yang menghala ke abang Sport membuatkan kakinya tidak mampu bersila dengan sempurna? Petang dan malam 8 Oktober berakhir dengan mudah ke? Apa lagi agenda membirah dan profesional pada 9 Oktober sampai aku hanya dapat masuk ke rumah sewa aku di Johor hanya selepas 6:30 petang?

Masa di rumah Zul, plan asal adalah Pot Luck. Pot Luck itu bermaksud para hadirin sepatutnya membavva makanan atau apa-apa untuk tujuan dijamah @ ditelan @ dicekik. Tapi dah namanya pun banyak sangat tempat singgah, sudahnya sampai rumah Zul & kak Liza tanpa sumbangan untuk Pot Luck, kecuali mulut buat bising dan perut kosong buat letak makanan. Maka berlangsunglah operasi ramai-ramai sediakan makanan, termasuklah keluar membeli-belah apa yang patut. Kira daripada Pot Luck, jadi revvang dan jamuan lah.

Ada banyak sebenarnya acara-acara terselit, seperti menyediakan coselovv, termasuk menghiris kobis, membasuh dan memerap ayam sehinggai di barbeque kan di luar rumah serta mencuba pelbagai skil menggunakan kamera DSLR dan skil menjadi model (serius giler). Tak lupa juga mendengar cerita abang Pilo tentang tanah suci Mekah, yang ditambah dengan cerita Mai dan abang Sport juga. Oh, kak Anur bersama suami dan dua anak comel mereka turut hadir di fasa beberapa hadirin hampir syahid (tidur). Ketidak-keringan-gusi yang kami tempuh tak mampu aku sebarkan dengan tulisan di post ini kerana itu hanya akan menambah kekejangan jari-jari aku je. Pendek cerita, memang meriah!

Gambar-gambar? Abang Sport!! Mana gambar ni...??!! hehehe.. Aemi jugak.. Tapi Aemi sibuk tengok gambar tunang tu agaknya. haaa..
Aemi dan abang Din telah selamat bertunang!
Tahniah! :)

*sukeeeerr nyeeerrr*

Antara hasil berkampung di rumah Zul yang patut aku sebarkan ialah, berlangsungnya mesyuarat yang dipengerusikan Muhamad Sukanul (abang Sport) tentang Family Day @Lambaian akan datang!!! Ovvh yeah! Maka.. nantikan.. dalam masa terdekat..
Our next Family Day...!!! Ovvh yeah...!

Err.. apa yang boleh diceritakan secara tidak rasmi di sini, kita nak buat Family Day kemungkinan besar di Melaka, tapi bukan pantai.. Ayer Keroh! Kemungkinan avval tahun 2011. Maklumat lanjut, coming soon!

Okay, lepas mesyuarat comel itu, di mana abang Sport memang tak reti nak bersila, dan pisau serta air sirap dalam gambar di Episod pertama memang tiada kena mengena dengan mesyuarat tersebut, kami pun, makan....! Lepas makan, ada manusia yang sanggup menambah aktiviti luar rumah, iaitu ke I-City.. Cukup satu gambar, lain-lain cari di FB hehehe..

Itu dia dua lembaga, satu lembaga yang belikan ayam dan buat air soya, satu lagi lembaga yang vvaktu siang dia bersama isteri ke kenduri kahvvin abang Zairi tapi vvaktu malam dia perasan bujang. Hahaha..

Okaylah, nanti aku sambung sikit lagi lah ye pasal pagi Ahad, sarapan di rumah Zul sebelum bertolak pulang ke Skudai.. Daaa..

Sedikit ucapan :
  1. Tahniah kepada adik-adik KLM di KTC yang telah selesai satu AGM KLM baru-baru ini, dan tahniah buat SPR atas usaha perlantikan MT KLM yang baru.
  2. Tahniah buat MT KLM yang baru, semoga saling bahu-membahu memikul amanah yang diterima atas rasa percaya dan mahu.
  3. Tahniah dan terima kasih buat MT KLM yang lepas, atas usaha dan keikhlasan menjaga dan memperbaiki titik peluh banyak pihak dan kesayangan ramai ini, KLM. Semoga kenangan terindah terus tersemat menjadi semangat untuk lebih berbakti.
  4. All the best buat adik-adik yang tengah mode final exam. Take care!
  5. Happy Deepavali buat semua yang menyambut pesta cahaya esok.. Semoga vvarna-vvarni terus menceriakan semua!

p/s : Aku tengah cari sebab, "kenapa aku harus update blog @Lambaian?"

9 ulasan:

~ fiza berkata...

aku bg sebab boelh?.....
ermmm sbb aku nk baca hehe
buka hari2 tp xde new post, so ble ko update, keterujaan tu dtg utk membaca hehe

thanx 4 update...

noorafzan.blogspot.com berkata...

ayen,,
teh tarik ku tka de dalam senarai ke?
haha!

ooh..lupa..
ayen tak berap menikmati sebab ayen buat keje kat dapur.
eheh~

ayen =D berkata...

thanks fiza... muuaaah... ko slalu buat aku rasa nak peluk ko...

alamak afzan, mahap.. teh tarik tu sedap sgt sampai tak rasa nak share dgn org lain, wlupun sekadar cerita hahaha.. btw, i tak buat keje dapur sgt pn kot :P

Unknown berkata...

Thanks Ain...

Tapi picture tu mata aku tgh pejam la..huhuhu

ayen =D berkata...

ha ah abg din.. memang sengaja pilih yg pejam mata.. biar nampak over excited =p

~ fiza berkata...

ain...
*hugss* ;-)

apelagi, smbungla part cite teh tarik plak hehe

Adam Ruslan berkata...

Orang yang tak menulis lama dalam blog ni pon tak bagi apa2 sebab.

So yang rajin menulis pon tak perlu sebab.

:)

ayen =D berkata...

fiza.. tak mau la.. (jual mahal hahaha)

owh, tak perlu sebab ek? hehehe.. mcm berendam dalam air laut kat Batu Layar, tak perlu sebab utk keluar dari air hahaha

~ fiza berkata...

pirahh jual mahal konon haha

berendam smpai lapa, pastu mkn pastu berendam balik hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's