Isnin, Januari 11, 2010

Perkembangan terkini @Lambaian

Assalammu'alaikum warahmatullah..

Disebalik kesibukan warga Lambaian semua dengan pelajaran, kerja dan segala bentuk perancangan di awal tahun ini, terpanggil aku untuk mengenengahkan satu persoalan.

Persoalan itu ialah,

"apakah perkembangan terkini @Lambaian?"

Pada pandangan peribadi aku, jawapannya ;

1. keep in touch sesama Lambaian boleh dikatakan mantop! sudah 100 members join group Alumni Lambaian Masyarakat di Facebook! Group KLM di Facebook pula 129 members, dan nampaknya ada juga merupakan member in Alumni Lambaian group. So sweet... Ini tutup kes group KLM di Friendster dan Yahoogroup kerana tiada perkembangan terkini. (kan?)

2. Pengetahuan aku tentang cerita zaman dulu-dulu dan terkini warga @Lambaian is continously improved bila outing bersama. Kalau gosip soksek soksek pun dapat juga.. I like...!

2. Hebahan tentang kewujudan blog @Lambaian dan group di Facebook mantap, tapi masih tidak menyeluruh. Diharap sesiapa yang jumpa kawan-kawan (terutama sebatch atau jumpa atau YM), stori the mori lah ya. kesian kat kawan-kawan yang tak tahu pasal aktiviti atau sebarang jemputan tu. missing in action.
Contoh "eh, tau tak *** dah kawin? kitorang pergi haritu.." "tak tahu pun, tak jemput pun.."

3. aktiviti @Lambaian yang terkini tiada, kecuali bersuka ria bersama. Anda silap! Manusia-manusia hebat dalam @Lambaian sedang berusaha. Mari ramaikan manusia-manusia hebat itu! hehehe.. Idea idea..!! Tenaga tenaga!! Masa masa!!

4. perkembangan rasmi @Lambaian (at least, status terkini selepas penubuhan Alumni Lambaian Masyarakat rasmi) kurang jelas. Ke aku sorang je tak jelas?

5. Is there any connectivity between @Lambaian dengan KLM di UTM? Kepastian? Keperluan? Kehendak? (personally, ada keperluan n kehendak, but i donno dah ada kepastian or not). I am talking about the organizations, not persons.. Because persons are always connected. Eeewww...

Suka aku letak persoalan ini di blog dengan harapan ianya lebih mudah di akses dan transparent. Hanya taip http://alumnilambaian.blogspot.com. Kalau tak suka, minggu depan aku delete ;) muahkahkah...

Renungan :
Dalam kita merancang perjalanan hidup 2010 kita, adakah setiap detik merancang itu, kita ingat Dia? Yang mana satu, yang kita rancang/buat itu adalah untuk agama Dia? Labah-labah dan merpati membantu Rasulullah saw dalam gua, ketika Baginda berjuang untuk agama Allah, dalam perisitiwa Hijrah. Adakah kita kejadian yang kurang mulia, kurang hebat, berbanding labah-labah dan merpati untuk do nothing for agama Dia?

Wassalam.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's