Khamis, April 09, 2009

Peluang Pekerjaan - mygemsportal

Untuk tatapan pelajar tahun akhir di UTM, adik beradik mereka dan sahabat handai mereka yang juga tahun akhir universiti di Malaysia.

Kalau kalau belum mencari pekerjaan dan mungkin ingin bermula dari bawah, di sini ada peluang pekerjaan secara 'Management Trainee'.

Boleh ke laman web ini. http://www.mygemsportal.com.my/

Isi borang secara online dan tunggu. Tarikh akhir pendaftaran adalah 18 April 2009.

Secara ringkas program ini.

Kelas : 2 bulan setengah (makan & tempat tinggal disediakan)
On The Job Training : 6 bulan (makan & tempat tinggal sendiri tanggung)
Elaun : RM1000/bulan
Tempat Semasa Kelas: Kuala Lumpur, Genting, Desaru, Setiu, Sg. Petani, Trolak, Cherating, Kuching dan Kota Kinabalu.
Tempat OJT : Syarikat Government Link Company (yang ada share Khazanah, spt Proton, Maybank, PLUS, UMW Toyota, Iskandar, dsb).
Requirement : bawah 27 tahun, ada Degree, CGPA atas 2.5. Master tak layak.

Selain dari itu, boleh ke laman web tersebut buat research sendiri.

Bagi aku, sekarang ekonomi tidak memberangsangkan. Kalau-kalau rasa dengan degree dan CGPA yang biasa2 boleh cuba (kalau rasa boleh dapat kerja dengan degree & CGPA sedia ada, terpulang). Sebab ini mula dari bawah. Ada banyak faedah (pengalaman). Kurang-kurang kalau terus keluar dan tak buat apa (menggangur), kerja sambilan di supermarket, kedai makan, kedai c.c, di sini 8 bulan dah terisi dengan pengalaman kerja sebenar. Boleh buat modal dalam resume.

Juga peluang cerah untuk mendapat tempat kekal di syarikat GLC. Peluang cerah je, bukan tentu dapat.

Sekian dahulu sedikit panduan dari Alumni @Lambaian.

1 ulasan:

HAIDA berkata...

A;ah..program ni sgt bagus..saye sndri sdg join gems ni n skrg tgh training 6bln di biotechcorp (Malaysian Biotechnology Corporation sdn bhd)..ala..company yg handle bimalaysia 2009 yg baru je melabuhkan tirai beberapa hari yg lps..byk yg sy dah belajar..peluang untuk diserap pun besar gak..
sy skokng sgt2 sape2 yg baru je grade, join the club sbb byk pglmn baru yg xkan anda dpt jika kerja sambilan di pasarraya, stesen myk, kedai makan, etc..
tak rugi lgsg2..
kalau anda dpt pggln temuduga atau kerja dlm mase training, anda boleh keluar je dr program ni sbb kte xkan terikat langsung2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's