Khamis, Julai 08, 2010

Tahniah Sempena Perkahwinan dan Pertunangan 2010

Assalammu'alaikum warahmatullah...

Heeeeyaaaaahh.....!!!!! Huh.. tebal sungguh sawang labah-labah di blog ini untuk dibersihkan. Yeaaah.. yeaaaahh..!! fuh.. fuh...!!! huh... Berhabuk...! Fuh.. Fuh...

Dengan mensasarkan hanya beberapa minit diluangkan untuk post kali ini kerana faktor kengkangan masa, aku berhasrat nak membuat rumusan beberapa aktiviti warga Lambaian yang tercapai dek akal ini.

Yang pertama, terbaru, mini reunion di walimatul urus Abang Afiq (KLM batch 2003) di Setapak, KL. 3 kereta dari Johor.. Kemudian menjadi 5 kereta di Petronas selepas tol Sungai Buluh sehinggalah kepada berkereta-kereta di Setapak sana. Alhamdulillah.. dah selamat.. Segak dan cantik dalam warna oren susu (ke, peach?) pasangan pengantin, meriah suasana jumpa macam-macam orang. Memang reunion habis lah, sesuai dengan tajuk album yang diupload oleh Bad (KLM batch 2004) di Facebook.

Ya, aku tak buta warna, ini bukan warna oren susu atau peach.. Ini majlis sebelah pengantin perempuan kalau tak silap. Gambar-gambar sebelah Abang Afiq, boleh cari di Facebook lah.. (ramai ada tengok kan?) Memang meriah...!!

Hanya sebahagian daripada reunion.. ada banyak lagi.. letih berborak dan posing naaa... (gambar di atas adalah sempena pertandingan kaki-kakiku)

Ada pasangan yang boleh dikatakan pengantin baru iaitu Abang Munir yang turut hadir bersama isteri di majlis Abang Afiq. Abang Munir adalah KLM batch 2003, sama dengan Abang Afiq. Aku sangat suka gambar di bawah ini, sebab keknya... (ya, pengantin pun segak dan cantik.. tapi saja nak fokus lebih pada kek).

Sebab nama Munir dan Nina ditulis di bahagian tepi kek. So sweet...

Ini juga gambar pengantin bersama kek. Abang Bad (batch dulu-dulu) yang majlis walimahnya nun sana di Terengganu. Kad jemputan yang dikirim sangat Ain hargai, Abang Bad. Terima kasih. Tapi maaf, tak tersampai Ain ke sana. huhuhu.. Lama giler tak jumpa Abang Bad ni.. Tengok gambar ini saja pun rasa macam kek tu sedap dan cantik sungguh...! Ada wakil KLM yang sampai di kenduri Abang Bad ini iaitu...

Tadaaaa.. Kak Eni dan Abang Atok yang kedua-duanya adalah warga Lambaian. Kak Eni batch 2004 dan Abang Atok (Azhan) ialah batch... eerrr.. dulu-dulu lah senang cerita.. hehehe.. Makin comel pulak Ain tengok Kak Eni ni.

Okay, ini gambar di dalam bilik pengantin di Sungai Siput, kenduri kesyukuran belah keluarga abang Atok. Nampaknya ada manusia yang sampai tapi tak termasuk dalam gambar.. namanya, Abang Azwar.. hehehe.. Ops.. ini sudah lari tajuk.. Kak Eni dan Abang Atok punya majlis pada hujung 2009 okay.. Post kali ini, untuk 2010, first half sahaja (dah macam separuh-masa-pertama bola dah aku dengar)

Selain daripada yang dah selamat diijabkabulkan, ada juga pasangan warga Lambaian yang boleh dikatakan on the way untuk diijabkabulkan (amin, ya rabbal 'alamin...). Selamat bertunang kepada Kak Ikin dan Abang Black, yang kedua-dua KLM batch 2003. Yeah!!! Happening!!!!

Peace!! Itulah tema manusia yang diraikan, Kak Ikin pada hari itu. Abang Black, Ain tak jumpa lah gambar abang Black yang best untuk diupload di sini. Maka ada gambar Kak Ikin saja lah. Peace!

Secara keseluruhannya, tahniah buat pasangan pengantin, Abang Afiq dan isteri, Abang Munir dan isteri, Abang Bad dan isteri serta pasangan tunang Kak Ikin dan Abang Black. Semoga episod kehidupan yang baru ini dapat dihadapi dengan penuh ketenangan, kesabaran dan kebahagian. Semoga redha Allah menjadi milik bersama. Salam tahniah dan all the best...!!!

p/s : nak kumpul cerita perkembangan baby-baby keluarga Lambaian pulak la...

16 ulasan:

noorafzan.blogspot.com berkata...

edenpun dah tunang..
err..tapi takde gambar..
malu lah I..

eden tunang masa ada program lambaian.
clash la..
bulan 2..7hb..
=)

Tanpa Nama berkata...

gmbr tak ad ke

Tanpa Nama berkata...

tahniah afzan..next step bile

ayen =D berkata...

tahniah afzan...!!

kpd tanpa nama, silalah mempunyai nama... hehehe..

afzan, apa2 next step, war2kan aje.. akan ku buat entry khas.. hehehe..

Adam Ruslan berkata...

Ok jugak kasik ucapan tahniah secara pukal nih. Tahniah untuk semua ye.

Kebanyakan majlis kahwin tahun ni tak dapat nk folo.

~ fiza berkata...

akhirnya!!!! hilang jugak sawang2 di sini hehe
tenkiu kpd cik ain...


tahniah kepada semua jugak hehe

semoga berbahagia selama2nya.... aminn....

anur malati berkata...

arghh...hasrat nak ke kenduri kahwin afiq dan bad tak kesampaian... apepun..tahniah utk u all ye..
bad, aku bersalin pada tarikh kenduri umah ko...
afiq, tak dapek g, berpantang sinun d johor..
heheh.. ain, my baby leh masuk gak kan..hahahah

ayen =D berkata...

my pleasure fizah;

blh kak anur; bleh letak gambar kt FB nanti ain curi je hahaha:

abang adam; lepas ammar jadi ABANG amar di dunia nyata (bkn alam rahim) insyaAllah blh la pegi kenduri2 lain termasuk kenduri ain hahahaha

Unknown berkata...

Wah.. bila tu Ain...

noorafzan.blogspot.com berkata...

next step tahun depan bulan 6.
take note tarikh 12hb 6.
datnag puchong.
haha~

ayen =D berkata...

bila2 la abg din oi:

okay; semoga dipermudahkan ye afzan =)

Unknown berkata...

tahniah Afzan...semoga dipermudahkan segala urusan....

nampak gaya ye.. mcm byk je majlis kawen tahunn depan nie...

taiko berkata...

kenali AJRC....
AJRC sebuah kelab yang menjalankan aktiviti kemasyarakatan.Untuk menarik lebih ramai remaja2 menyertai kami telah melancarkan sebuah program online.
Diharap lebih ramai yang menyertai kami semua untuk mengelakkan gejala sosial yang lebih teruk.

Kenali pergerakan kami dulu,Kalau kurang jelas dialu2kan bertanya kemana kos RM20 yang ahl bayar sekali seumur hidup.

tugas anda sebarkan link vip pada rakan2 seperti affiliates.kami akan bagi komisen sebagai tanda terima kasih.
http://www.ajrc2u.com/?id=taiko90

taiko90 berkata...

Inikan pula kami AJRC yang mula bertapak setahun yang lalu.Ada org kata AJRC Dajjal buat sistem piramid dan level.cuba anda masuk web tengok betul2 ada ke sistem piramid..salah kah kami ingin merubah jiwa remaja.

salam hormat,

Kenali AJRC dan bersama menjadi rakan cakna kami anda akan tahu apa sebenarnya pergerakan kami.Insyaallah kami mampu mengubah masalah sosial negara kita.

http://www.ajrc2u.com/?id=taiko90

LANGKAH AJRC BERMULA.............di KOTA BHARU

Memandangkan AJRC masih lagi dalam proses permulaan..AJRC mengambil pendekatan mewujudkan sebanyak mungkin kawasan-kawasan di seluruh malaysia yang mempunyai wakil dan kumpulan yang sah berdaftar di bawah AJRC.AJRC cuba menghubungi seramai mungkin bakal-bakal wakil di seluruh malaysia bagi menjalankan program murni ini..apa pun tindakan dan alasan yang diberikan oleh mana-mana pihak.. AJRC akan cuba tangani dengan sebaik mungkin..AJRC amat berharap kepada mana-mana wakil kawasan yang berdaftar secara sah dengan AJRC agar dapat merancang untuk menjalankan aktiviti amal di kawasan masing-masing..Dengan pergerakan yang pertama ini..mungkin akan menjurus ke aktiviti yang lebih besar selepas ini..moga segalanya akan membuahkan hasil yang gemilang.

http://www.ajrc2u.com/?id=taiko90

Terbuka kepada sesiapa yang berminat
(AJRC amat berharap agar keahlian dibuka kepada semua warga perihatin di seluruh Negara)

Seluruh Malaysia

...Target Setiap Negeri:100,000 Rakan Cakna

Seluruh Malaysia: 1.4 juta Rakan Cakna


AJRC satu program yang diwujudkan bagi menjalankan aktiviti yang berkaitan dengan kemasyarakatan..Ianya timbul dari kesedaran perpaduan dan pembentukan masyarakat secara meluas mampu memberikan perubahan besar dalam menangani masalah sosial dan ekonomi di negara ini.. Antara Objektif AJRC ini ialah dari Perkataan A J R C itu sendiri:- A - AMANAH : Amanah yang diberikan kepada manusia oleh Allah Taala sebagai KHALIFAH di BUMI ini untuk menjalankan tugas dan tanggungjawab yang seharusnya dirancang dan dilaksanakan. J - JARIAH : Menjadi tanggungjawab ahli menjalankan amal JARIAH dalam usaha membantu mereka yang daif terdiri darii anak-anak yatim, warga emas, ibu tunggal dan golongan yang memerlukan. R - RIADAH : Mewujudkan ahli yang sihat melalui kegiatan RIADAH samada berbentuk rohani dan jasmani. Dengan cara ini ahli akan mampu menjadi pemimpin yang bertanggungjawab terhadap kumpulan mereka. C - CAKNA : Perihatin kepada masalah sosial yang sedang meruncing sekarang ini samada masalah dadah, jenayah dan sebagainya. Kesedaran inilah yang akan menjadikan lebih ramai ahli AJRC dapat mempertanggungjawabkan diri mereka untuk memastikan AJRC terus mencapai kejayaan dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab

http://www.ajrc2u.com/?id=taiko90
http://www.ajrc2u.com/?id=taiko90
http://www.ajrc2u.com/?id=taiko90

~ fiza berkata...

ape plak AJRC ni...

Batu Bata berkata...

tah la fiza..
kita pun tgh pening nak kumpulkan alumni kita.. dia nak suruh masuk ajrc plak.. kalau JRBL tu tau la..
jom ramah mesra di batu layar..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's