Jumaat, Jun 26, 2009

Biskut KLM

Assalammu'alaikum warahmatullah..

Haaa.. tengah buat apa tu? makan biskut ek? huhuhu.. tak? aku lah yang makan biskut.. malas masak lagi ni.. hmm.. asalnya aku 'parking' atas katil dan ambil laptop ni untuk tulis tentang tajuk lain, (ada dua tajuk dalam kepala ni) Tapi ale-ale jadi cerita biskut pulak, sempena dengan sarapan hebat pagi ceria aku ni. hohoho..

Generasi sezaman dengan aku mungkin ingat. Generasi lain zaman, aku tak pasti samada hal yang akan diceritakan ini juga berlaku pada zaman kalian.

Kalau ada perjumpaan sempena program atau program itu sendiri, akan ada slot yang dinanti-nanti, slot Kudapan. Kudapan, makan-makan lah tu. Kalau makan ringan-ringan, akan ada satu tin empat segi. Kuboid. Tinggi dari lantai ke lutut aku. ke, lutut As? Mungkin lutut Bad? hehe...
Penutup tin tu bulat. Kena 'ompel' untuk buka penutup tu.

Kemudian, kerumunan langau.. eh, kerumunan manusia bernama ahli Kelab Lambaian Masyarakat akan memasukkan tangan masing-masing yang kurus atau comel untuk mengambil isi tin itu. Isi tin itu pun berbentuk kuboid. Warna coklat, macam kadboard pun ada. Berlapis-lapis. Rasa manis. Rasa coklat. Itulah dia, wafer (ke, wafel?) berperisa coklat. Yang sangat sinonim dengan acara kudapan semasa bersama dengan keluarga KLM sezaman aku. Sampai lah dah beberapa kali dah acara kudapan, kalau nampak tin-saiz-biskut-lambak-taman-U, rasa dah boleh agak biskut apa yang ada dalam tu. Dan, dengan penuh yakin, biskut itu diberi nama, Biskut KLM.

(teringat abang Sport tanya, "junior memang panggil KLM ek? kenapa diorang tak panggil Lambaian macam kitorang ek? zaman siapa yang start panggil KLM ni?" hoho, aku pun keliru. Sebab kadang-kadang aku dengar/sebut Lambaian, dan kadang-kadang KLM. Aku di zaman manusia-dua-alam. hahaha)

Istilah 'Biskut KLM' semacam serasi dengan perasaan gembira, rasa dipunyai, teruja dan yang utamanya, kenyang. eerrr.. Kenyang tu satu perasaan ke? "saya rasa kenyang.." haaa... sejenis perasaan rasanya.. :D

Aku pun tak pernah beli 'Biskut KLM' tu. Ale-ale je biskut tu yang diagih-agihkan dalam perjumpaan. Antara situasi yang aku ingat, kat s01, ( dah macam bangunan gerakan KLM tu), Hutan Rekreasi UTM (dah macam resort KLM), dan ada juga di luar UTM sempena program luar (siap bawa bekal tin tu).

Kepada yang membeli tin-tin 'Biskut KLM', terima kasih banyak-banyak. Kepada yang memberi nama 'Biskut KLM' pun, caya lah nama tu. Terasa macam penjenamaan semula pula. Kepada yang ingat dan pernah makan 'Biskut KLM' tu, terfikir tak apa yang aku terfikir sekarang? hohoho.. dan kepada yang blur tentang 'Biskut KLM', nanti aku jumpa biskut tu kat Taman U, aku beli, aku ambil gambar dan tunjuk ye.

Bon Apetit! (betul ke ejaan ni?)

Pesanan 'penaja' : Jangan lupa baca doa sebelum dan selepas makan. Kalau tak nanti setan jadi sihat dan montel.

9 ulasan:

anur malati berkata...

Sebut r lambaian.. klm kurang kick la.. hehhe

biskutrajin berkata...

masa pemantapan ar aku mkn plig byk biskut ni

biskutrajin berkata...

er...kpda moderator blog @lamabaian, sy ada cdgan...apa kate turn off word verification 2?mcm susah je...huhu..(mnde 2 mmbuatkan sy kureng tenaga nk tgl kan jejak bile vsit blog ni)

noorafzan.blogspot.com berkata...

haha~setuju ngan biskut..

ayen =D berkata...

verification tu kan, ada kene mengena dengan internet security.. utk blog mahupun komputer viewer =D (seyes tak tau pun sebenarnya)

aisehmen.. kawan2 se AJK, kuat2kan tenaga skit, tenaga zahir, tenaga batin smua.. takmu kureng2..ngeh3.. ke nk kasi biskut?

Batu Bata berkata...

rindu kat korang...

ayen =D berkata...

hohoho..

rindu kat korang...

(amik line sama hehehe)

Adam Ruslan berkata...

Kalau mau word verification turn off, anonymous yang bukan orang (crawl bot) bleh kasik komen, mau ka?

Tetiba dapat komen skim cepat kaya, 'grafik baik punya' atau yang sebagai dengannya?

Salah satu bleh di disable, anonymous account atau word verification. Cemana?

zairibaharom & ekinkhalil berkata...

i love the klm biskut!!nyum3..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

@Lambaian's